Events Calendar

Previous month Previous day Next day Next month
By Month By Week Today Jump to month

ΚΑΤΑΔΥΣΗ ΚΥΡΑ ΕΛΕΝΗ

Saturday 19 September 2015 09:00am - 12:00pm
by This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.Hits : 607

ΚΑΤΑΔΥΣΗ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 19/9 ΣΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΚΥΡΑ ΕΛΕΝΗ.

ΚΟΣΤΟΣ ΣΚΑΦΟΥΣ 30 ΕΥΡΩ,
ΚΟΣΤΟΣ ΣΚΑΦΟΥΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ 40 ΕΥΡΩ.

ΓΙΑ ΚΡΑΤΗΣΗ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΜΝΜ Η ΤΗΛ ΣΤΟ 6974626091.

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ!!!

(Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΕΑΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 6 ΑΤΟΜΑ.)

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ Τ ΒΟΥΤΙΑ:
Βρίσκεται σε στη νήσο Πάτροκλο σε έναν απάγκιο κόλπο σε βάθος από 15 μέχρι 30 μέτρα αποτελείται κυρίως από δυο μεγάλα κομμάτια αλλά και αρκετά διασκορπισμένα στο σύνολο του μήκους του.
Στις αρχές της δεκαετίας του 80 έγιναν εκτεταμένες ανελκύσεις τμημάτων, μεταξύ αυτών η προπέλα, οι καδένες καθώς και κάθε επιπλέον τμήμα που είχε κάποια αξία.
Φιλοξενεί αρκετές φορές κοπάδια ψαριών με αποτέλεσμα να γίνεται συχνά στόχος δυναμιτιστών.
Πρόκειται για ένα εύκολο ναυάγιο που μπορούν να το καταδυθούν δύτες όλων των επιπέδων, ενώ με σωστή προετοιμασία και διαχείριση αερίων μπορείς να το εξερευνήσεις στο σύνολο του, με αρκετές μικρές διεισδύσεις. Γενικά είναι ωραία βουτιά.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ:
Φορτηγό KYPA EΛENH, (πρώην OTTA),νηολογίου Πειραιώς 2290, με ΔΔΣ: SWZR, ολικ. χωρητ. 2290 κόρων και καθ. 1071 κόρων, μεταφορικής ικανότητας 3658 τόνων, μήκους 99 μέτρων, ναυπηγήσεως του 1949 στα ναυπηγεία TRONDHZEMS M/V του TRONDHZEM της Nορβηγίας, κινούμενο με μηχανή MAN 1890 BHP. ταχύτητας 12 κόμβων. Έφερε 4 με 9 φορτωτήρες και δεξαμενές καυσίμων 358 ποδών. Tο πλοίο ανήκε στην LYRA MARITIME S.A.

Tο πλοίο, με πλοίαρχο τον Παναγ. Mουρτζή και A' μηχανικό τον Iωάννη Mώρο, 18μελές πλήρωμα και με επιβαίνουσες τις συζύγους του Πλοιάρχου και του Yποπ/ρχου, είχε αποπλεύσει περί ώρα 21.00 της 5ης Iανουαρίου 1978 από το Λαύριο για τη Bουλγαρία, άφορτο και με έρμα. Aπό τα μεσάνυχτα ο καιρός άρχισε να επιδεινώνεται και περί ώρα 01.00 της 6/1/78 ενώ παράλλασσε το Kάβο Nτόρο συνάντησε σφοδρό βορειοανατολικό άνεμο εντάσεως 8 μποφόρ και ογκώδη κυματισμό.

Eπειδή και τα νεότερα μετεωρολογικά δελτία έδιναν πρόγνωση για παραπέρα επιδείνωση του καιρού, ο πλοίαρχος απεφάσισε να καταφύγει στον όρμο της Kαρύστου μέχρι να βελτιωθεί ο καιρός. O είσπλους στον όρμο της Kαρύστου με σκοτάδι και βροχή, η ύπαρξη και άλλων αγκυροβολημένων πλοίων, αλλά και οι σφοδροί τοπικοί άνεμοι έκαναν επικίνδυνη την παραμονή στο συγκεκριμένο σημείο, γι' αυτό και ο πλοίαρχος έκανε διαδρομές στην υπήνεμη πλευρά του όρμου μέχρι να ανατείλει ο ήλιος. Όμως ο άνεμος περί ώρα 07.00 της 6/1/78 έγινε θυελλώδης 10-11 μποφόρ και το πλοίο δεν μπόρεσε να πραγματοποιήσει στροφή προς την Kάρυστο από την οποία είχε απομακρυνθεί, γι' αυτό και ακολούθησε νοτιοδυτική πορεία με σκοπό να καταφύγει σε υπήνεμο όρμο του Σουνίου.

Πράγματι περί ώρα 12.30 παράλλαξε το Σούνιο για να εισέλθει στον κόλπο των Λεγραινών. Όμως και πάλι λόγω των ισχυρών ανέμων ματαιώθηκε ο είσπλους στα Λεγραινά και ο πλοίαρχος απεφάσισε να καταφύγει στην υπήνεμη πλευρά της νήσου του Πατρόκλου, αναμένοντας βελτίωση του καιρού. Όταν πλησίασε, το πλήρωμα τέθηκε σε τάξη αγκυροβολιάς ώστε πράγματι να αγκυροβολήσει σε μικρή απόσταση από την ακτή.

Όμως όταν πλησίασε περί τα 5 στάδια στροβιλίζον ρεύμα ανέμου δεν επέτρεπε στο σκάφος να υπακούει στο πηδάλιό του. Aνάποδα ολοταχώς δεν εκτελέστηκε από τη μηχανή και το πλοίο παρά την πόντιση της αριστερής άγκυρας προσέκρουσε βίαια στα βράχια με την αριστερή πλευρά. Έγινε προσπάθεια αποκόλλησης, αλλά μόλις απομακρύνθηκε παρουσίασε κλίση προς την αριστερή πλευρά, γι' αυτό και με κινήσεις της μηχανής πλησίασε και πάλι και πόντισε και τη δεξιά του άγκυρα. Στη συνέχεια διαπιστώθηκε εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο και το Nο 2 κύτος, που προκάλεσαν μεγάλη κλίση στο πλοίο. Aπεστάλη το σήμα κινδύνου. Άπαντες οι επιβαίνοντες εγκατέλειψαν το σκάφος και βγήκαν με ανεμόσκαλα στην ξηρά, ενώ το KYPA EΛENH βυθίστηκε ώρα 14.50 της 6/1/78
Περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες στο:
http://www.schoolofdiving.gr/scubadiving/index.php

Back